۩۞۩ دلــــــتنگی بهـــــــادر ۩۞۩

دل میرود ز دستم، صاحبدلان خدارا / دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

۩۞۩ دلــــــتنگی بهـــــــادر ۩۞۩

دل میرود ز دستم، صاحبدلان خدارا / دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

وقتی که تو نیستی


وقتی که تو نیستی

دنیا
چیزی کم دارد
مثل ِ کم داشتن ِ یک وزیدن ، یک وا‍ژه ، یک ماه !! ...
من فکر می کنم در غیاب ِ تو

همه ی ِ خانه های ِ جهان خالیست !
همه ی ِ پنجره ها بسته است !
وقتی که تو نیستی
من هم
تنهاترین اتفاق ِ بی دلیل ِ زمین ام !
واقعا ...
وقتی که تو نیستی
من نمی دانم برای گم و گور شدن
به کدام جانب ِ جهان بگریزم ....

سید علی صالحی

تو را از من گریزی نیست


تو را از من گریزی نیست

وقتی لباس هایت را عوض می کنی
کسی که پشت کمد مخفی شده است منم
وقتی به رختخواب می روی
ملحفه‌ی گلدار سفید رنگ‌ات منم
چراغ مطالعه ات منم
سقف اتاقت منم
شب به خیری که
از دهان مادرت خارج می شود منم

دوستت دارم
و تو را از من
گریزی نیست.

(مجموعه شعر افلاطونی که هندسه نمی دانست- ابوالقاسم تقوایی)


حیف مـوهای پر کلاغی


حیف مـوهای پر کلاغی نیست ، روسری دور آن قفس بکشد


جز من و تو کسی که اینجا نیست بگذار آسمان نفس بکشد!



اهــل سیگار نیستم امــا بگذار این مسافـــر خسته


نخ پیراهن ترا گاهی ، بعد چای از سر هوس بکشد !!



و خدا در مدار لب‌هایت ، خال را آفرید چون می‌خواست


مرز دنیـــای کوچک من را ، کمتر از دانـــه عدس بکشد



دهنِ فکرم از تو آب افتاد مثل لیموی ترش می‌مانی


کاش نقاشـــی تو را از نو ، بار دیگر خدا ملس بکشد



"این دغل دوستان که می‌بینی" ، عاشقت نیستند ، می ترسم


دست این روزگار عاشق کش ، گِــــرد شیرینی‌ات مگس بکشد



ارث ما شاعران که قابل نیست ای رفیقان وصیتم این است


نفـس آخــــر مــــرا دم مــــرگ بگذارید هم‌نفس بکشد





مجید آژ



http://raghsezehn.persianblog.ir/


خیال روی تو چون بگذرد به گلشن چشم


دل از پی نظر آید به سوی روزن چشم


شراب تلخ


شراب تلخ می خواهم که مرد افکن بود زورش


که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش